Sekretarz Gminy
wykształcenie wyższe
Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem Sekretarza:
- posiadanie nieposzlakowanej opinii,
- posiadanie obywatelstwa polskiego,
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnej oraz korzystania z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zajmowanie stanowiska,
- posiadanie wykształcenia wyższego,
- udokumentowany co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych , w tym co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach lub osoba posiadająca co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 o pracownikach samorządowych, oraz co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych.
Wymagania dodatkowe:
- Znajomość ustaw:
a) Kodeks postępowania administracyjnego,
b) o samorządzie gminnym,
c) o pracownikach samorządowych,
d) Prawo oświatowe,
e) Karta Nauczyciela,
f) Kodeks pracy,
g) o ochronie danych osobowych,
h) o dostępie do informacji publicznej,
i) o finansach publicznych, oraz innych aktów wykonawczych oraz niewymienionych przepisów niezbędnych do realizacji zadań samorządowych; - dobra obsługa komputera, tym pakietu MS Office,
- umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi,
- umiejętność kierowania zespołem pracowników,
- dobra organizacja czasu pracy,
- umiejętność analitycznego myślenia i szybkiego podejmowania decyzji,
- samodzielność, dokładność, komunikatywność, umiejętność konstruowania wniosków i formułowania samodzielnych ocen.
Sekretarz zapewnia warunki sprawnego funkcjonowania Urzędu, a w szczególności do zadań Sekretarza należy:
- kierowanie bieżącymi sprawami Urzędu,
- zastępowanie Wójta oraz w zakresie bieżącego funkcjonowania gminy podczas jego nieobecności,
- zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, czuwanie nad organizacją pracy, przestrzeganiem porządku i dyscypliny pracy,
- wnioskowanie oraz opiniowanie w sprawach kadrowych oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr,
- opracowywanie z uwzględnieniem wskazań Wójta Gminy:
a) projektów statutów i regulaminów organów Gminy, gminnych jednostek organizacyjnych i jednostek pomocniczych Gminy,
b) projektu Regulaminu Organizacyjnego, Regulaminu Pracy, Regulaminu Wynagradzania, - opiniowanie innych projektów uchwał Rady i zarządzeń Wójta w sprawach dotyczących organizacji i funkcjonowania Urzędu,
- przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu,
- nadzorowanie uzupełniania zbiorów aktów prawnych i innych publikacji dla potrzeb Urzędu,
- przyjmowanie ustnych oświadczeń ostatniej woli spadkodawcy,
- prowadzenie spraw z zakresu obsługi skarg i petycji,
- podpisywanie decyzji, pism i dokumentów finansowych wg. upoważnienia Wójta,
- dokonywanie dekretacji korespondencji wpływającej do Urzędu,
- zapewnienie prawidłowego przebiegu obsługi prawnej w urzędzie,
- prowadzenie rejestru upoważnień udzielanych pracownikom Urzędu przez Wójta,
- pełnienie bezpośredniego nadzoru nad działalnością:
a) Referatu Organizacyjnego;
b) Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej;
c) Szkołą Podstawową im. Armii Krajowej w Wyrykach;
d) Szkołą Podstawową im. Jana Pawła II w Kaplonosach;
e) Gminną Biblioteką Publiczną w Wyrykach. - Prowadzenie spraw związanych z zadaniami Gminy jako organu prowadzącego gminny ośrodek pomocy społecznej.
- prowadzenie spraw związanych z zadaniami Gminy jako organu prowadzącego gminne szkoły podstawowe:
a) zakładania, przekształcania i likwidowania gminnych jednostek oświatowych,
b) utrzymania tych jednostek,
c) kształtowania sieci przedszkoli i szkół podstawowych,
d) zatwierdzania arkuszy organizacyjnych szkół, nadzór nad sprawozdawczością szkół; - Prowadzenie spraw związanych z organizowaniem i funkcjonowaniem opieki nad dziećmi w wieku do lat 3;
- Pozyskiwanie środków pozabudżetowych i promocja Gminy.
a) stałe monitorowanie możliwości pozyskania funduszy zewnętrznych przez samorząd Gminy Wyryki i organizacje pozarządowe,
b) przygotowywanie niezbędnej dokumentacji przy aplikowaniu Gminy Wyryki po fundusze pozabudżetowe,
c) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pozyskiwania funduszy,
d) nadzór nad realizowanymi zadaniami,
e) współpraca ze skarbnikiem gminy przy przygotowywaniu projektu budżetu w zakresie planowanych i realizowanych wniosków o pozyskanie funduszy pozabudżetowych,
f) realizacja zadań w zakresie promocji Gminy. - prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem pracowników, dokształcaniem oraz doskonaleniem zawodowym i prowadzenie ewidencji w tym zakresie,
- nadzór nad przebiegiem służby przygotowawczej i organizacją egzaminów kończących tę służbę,
- prowadzenie dokumentacji związanej z przestrzeganiem porządku i dyscypliny pracy w Urzędzie,
- Realizacja zadań Kierownika Punktu Obsługi Inwestora Gminy Wyryki.
- Sporządzanie i udzielanie odpowiedzi na zapytania i wnioski o udostępnienie informacji publicznej w zakresie realizowanych zadań.
- Prowadzenie spraw związanych z cmentarzami wojennymi i miejscami pamięci narodowej.
- Prowadzenie spraw związanych z ochroną zabytków.
- Nadzór nad właściwą realizacją zadań przez podległe stanowiska, dokonywanie okresowej oceny podległych pracowników Urzędu Gminy w Wyrykach.
- wykonywanie innych zadań powierzonych przez Wójta Gminy.
- życiorys (CV),
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy (do pobrania)
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
- kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy,
- kserokopie innych dodatkowych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
- oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
- oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania w pełni z praw publicznych,
- oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowania stanowiska sekretarza gminy. Wszystkie kserokopie dokumentów aplikacyjnych powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
Do dokumentów należy dołączyć zgodę na przetwarzanie danych osobowych tj. klauzulę: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)”
- czas pracy: pełny wymiar – przeciętnie 40 godzin tygodniowo,
- bezpośredni kontakt z interesantami, wysiłek umysłowy,
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
- praca na przedmiotowym stanowisku nie jest narażona na występowanie uciążliwych i szkodliwych warunków pracy,
- wynagrodzenie ustalane zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1960) oraz Regulaminem wynagradzania pracowników Urzędu Gminy Wyryki.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Wyryki w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych, był wyższy niż 6%.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w zamkniętych kopertach z podaniem adresu zwrotnego, w Urzędzie Gminy Wyryki pokój nr 1 (sekretariat) lub pocztą na adres Urzędu z dopiskiem „Konkurs na Sekretarza Gminy Wyryki” w terminie do 23.09.2025 roku do godz. 15:00. Decyduje data wpływu do urzędu.
Oferty, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Z kandydatami, którzy spełnili wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze Komisja Rekrutacyjna przeprowadzi rozmowę kwalifikacyjną. O terminie i miejscu rozmowy kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie.
Decyzja dotycząca wyboru kandydata należy do Wójta Gminy Wyryki.
Dodano do BIP dnia 11-09-2025 14:29:26